Nowości Redakcja Sezon I Sezon II Sezon III Kontakt
Sezon III

Odcinek 25 "Poroże jelenia"

  

 

W kolejnym odcinku o tym co jeleń nosi na głowie i dlaczego myśliwi tak wnikilwie się temu przygladają. Marcin ponadto sprawdzi, czego trzeba się nauczyć, żeby zostać myśliwym i co trzeba dodać do bigosu łowieckiego, aby poczuć prawdziwe smaki lasu.

 

 

 

  

Odcinek 26 "Myśliwy jak rolnik"

 

W tym programie o myśliwych, którzy na wiosnę wsiadają na traktory i uprawiają pola, na których będzie pożywiała się zwierzyna. Marcin odwiedzi również koło łowieckie, któremu przewodzi kobieta i sprawdzi, czy można zjeść sosnę.

 

 

 

Odcinek 27  "Po co są myśliwi"

 

 

W tym odcinku o tym, co by było, gdyby nie było myśliwych. Czym to grozi i dlaczego zwierząt w lesie nie powinno być zbyt dużo. Marcin przygotuje coś na pokrzepienie dla tych, którzy ciężko pracują w łowisku, oczywiście na bazie dziczyzny.

 

 

 

Odcinek 28 "Poroże daniela"

 

W tym odcinku o danielach, o tym co noszą na głowie i dlaczego tak często myli się te zwierzęta z sarnami, czy jeleniami. Ponadto Marcin pomoże zbudować paśnik dla zwierzyny i spróbuje szaszłyków z daniela.

 

 

 

Odcinek 29 "Pies na łowach"

 

 

W tym odcinku Marcin zobaczy jak się szkoli psa myśliwskiego i dowie się po co się to robi. Ponadto kamera programu odwiedzi festiwal kultury myśliwski w Lidzbarku Warmińskim, na którym Marcin podpatrzy między innymi tajniki myśliwskiej sztuki kulinarnej.

 

 

 

 Odcinek 30 "Myśliwi dzieciom"

 

 W tym odcinku programu o młodych pasjonatach lasu. Jedni swoje przyrodnicze wrażenia przelewają na papier, inni z aparatami i kamerami szukają niepowtarzalnych ujęć. Marcin podpatrzy jak młodzi przyrodnicy robią zdjęcia, które zdobywają nagrody w konkursach.

A po leśnych wyprawach warto się posilić czymś krzepiącym, jak się okazało z dziczyzną.

 

 

  

Odcinke 31 "Jeleń na rykowisku"

 

W tym odcinku MYŚLIWCAz.pl o donośnym ryku, który wrześniowymi rankami i wieczorami niesie się po lesie. Marcin spotka się z autorką pewnego filmu, aby dowiedzieć się jak udało jej się zrobić tak ciekawe ujęcie rodem z rykowiska.

 

 

 

Odcinek 32 "Daniel na bekowisku"

 

W tym odcinku o danielach, które późnią jesienią mają swoje gody, tak zwane bekowisko. Kamera MYŚLIWCAz.PL podpatrzy między innymi jak daniele byki walczą o samice. W tym programie Marcin opowie przedszkolakom pewną legendę z morałem i podpatrzy... targi łowieckie, pierwsze w historii Warmii i Mazur, które odbyły się w Ostródzie.

 

 

 

Odcinek 33 "Ryś"

 

W tym odcinku Marcin podpatrzy rysie – drapieżne, dzikie koty, które żyją od niedawna ponownie w mazurskich lasach. Wszystko dzięki metodzie odbudowy gatunku "born to be free". Marcin pogratuluje też małym laureatom pewnych pożytecznych prac konkursowych. 

 

 

 

Odcinek 34 "Po tropie"

 

W kolejnym MYŚLIWCUz.pl Marcin uda się na długą leśną wyprawę podążając śladami zwierzyny. Sprawdzi, jakie tropy zostawia sarna, a jakie jeleń, jakie zwierzyna drobna i drapieżniki. A na koniec spróbuje również jak smakuje boczek z dzika prosto z rozgrzanego kamienia w palenisku.

 

 

 

 

Odcinek 35 "Złapać kłusownika"

 

W tym odcinku MYŚLIWCaZ.pl Marcin podąży tropem kłusowników i zdemnontuje kilka wnyków, które pomogli mu znaleźć w lesie myśliwi. W tym programie również o tym, jak radzi sobie z kłusownictwem policja i o gorącej, myśliwskiej grochówce wprost z kociołka na palenisku.

 

 

 

Odcinek 36 "Szkody łowieckie"

 

W tym odcinku MYŚLIWCaZ.pl Marcin zobaczy, jakie szkody na wiosnę powodują zwierzęta łowne i gdzie są one najdotkliwsze.

W tym programie również o współpracy myśliwych i rolników przy przeciwdziałaniu takim szkodom.